Heemkundige Kring Malle

Zaterdag 25 mei 2024

Ledenuitstap naar Willemstad – Oudenbosch – Breda

Voor onze uitstap dit jaar trekken we naar enkele Noord-Brabantse steden. We blijven relatief dichtbij zodat de verplaatsingstijden beperkt blijven.

Praktische info

Vervoer met de bus. Je kan opstappen om 8 uur aan het oude gemeentehuis in Oostmalle of om 8.10 uur aan het gemeentehuis in Westmalle.

In de voormiddag leidt Paul Koop uit Westmalle ons rond in het pittoreske Willemstad (ca. 1 uur). Daarna gaat het richting Oudenbosch voor een pauze met koffie/thee en gebak, en voor een kort bezoek aan de indrukwekkende basiliek H.H. Agatha en Barbara (een verkleinde kopie van de Sint-Pieter in Rome).

's Middags kan je in het historisch centrum van Breda vrij rondwandelen en iets eten. De stad heeft veel terrassen en restaurantjes. Ter plaatse spreken we af waar we elkaar treffen voor het namiddagbezoek onder leiding van onze gids.

We sluiten de dag af met een broodmaaltijd. Rond 19 uur vertrekken we terug naar Malle.

Deelnameprijs

Deze uitstap kost 50 euro per persoon voor leden van de Heemkundige Kring van Malle en Domein de Renesse vzw. Opgelet: de lunch in Breda is niet inbegrepen.

Neem voor 1 mei contact op met Stefaan Eilers.
Dat kan per mail: stefaaneilers@gmail.com
Of telefonisch: 0491-91 16 61 (bij voorkeur na 19 uur).
Geef de namen van de deelnemers door en laat weten waar u wenst op te stappen

Daarna schrijft u het bedrag over op rekening BE81 9730 1594 5824 van de Heemkundige Kring van Malle vzw.
Vermelding: Ledenuitstap + de naam van de persoon die contact heeft opgenomen.

Historische info

Klik hier als je meer historische info wil over deze uitstap.

Het pittoreske haventje en de molen van Willemstad
De enorme basiliek van Oudenbosch